2008. június 6., péntek

dokk-sokk psziho, tudom

Nap-lopó


1/1 oldal
Bejegyzések száma: 5
psziho
2006-10-23 16:45:32, Hétfő
Módosítás Módosítás Törlés Törlés


Múltkoriban jártam bent a pszihiátrián. No, nem ápoltként, bár még erre is sor kerülhet, a statisztikák szerint igen nagy rá az esélyem. Egyelőre csak látogató voltam. Kellemes az osztály atmoszférája. Az orvosok a folyosón ücsörögve beszélgetnek a betegekkel. Kíváncsi fülek így, séta közben, jó sok információt gyűjtögethetnek. Tekinthetném akár egy modern színházi előadásnak is, ahol nincs színpad, a közönség keveredik a színészekkel. Ha azt veszem, posztmodern művészetre nevelés. Sokkal találóbb kifejezés, szerintem, mint a művészeti terápia. Döbbenetes a folyosó-galéria kiállítása is. Mennyi tehetség!? Nézelődés közben próbáltam felidézni a tanultakat. Analizáltam. Láttam a verseket, olvastam a képeket.
Szép lassan elvesztem a színek és metaforák dzsungelében. Pótvizsgára küldtem magam.


0 komment , kategória: Általános


tudom
2006-10-21 10:08:33, Szombat
Módosítás Módosítás Törlés Törlés


mottó: olyan ember akarok lenni, aki mindig tudja, mit akar

tudom

azt mondtad
játék csak az élet
rejtett keresztezett
komplementer
kapcsolatok sora
ha bármelyikbe
betokosodsz sosem
jutsz el sehova
résen vagyok
néha álmosít a darab
ki akarok jönni
nehezen tűröm ha
rám osztott szerepek
fogva tartanak
inkább én
figyelek
tudom
ki akarok jönni
adj király katonát
engedjetek

"Szia Stando. Frappánsnak induló megszólalás, amelynek itt is rosszat tesz a metaforikus beszéd, hiszen el lehet bújni mögötte könnyen, és a személyesen megélt (komplementer) viszonylataink egy nagy adag általánossággá válnak. A vers sarkpontja az a tétel, amelyben az emberközi hálózatok megnyilvánulnak (akár az iwiw pókhálószerű ágrajzaiban, vagy egy horoszkópábrában). A szöveg további részében ennek a roppant szövedéknek rész-igazságait látjuk; nyilván pont olyan kerek, mint egy színpad, színdarab. Aztán a leleplezett értékhiányt. Majd következne a kimenekülés (mint bármely tágabb-szorosabb ciklusból), és végül lezárul a mondolat egy erőgyűjtő toborzással (afféle belső mozgósítás). Baj nincs is ezzel, csak épp mind a nyelv, mind az önfeltárás (& kitárulkozás), mind a problémára-megoldás fokán oly általános, hogy még ízelítőnek sem elég (mind belőled, mind a nyelvi megoldásból, mind az életterületi problematikából). Tovább kéne még boncolgatni ezt, nagyobb surlódási együtthatóval..."

:)) TZ, a kritikus

Köszönöm, Zoli! Kimerítő elemzés, úgy a versről, mint rólam. Ha szükségét érzem majd, Tőled kérek újabb analízisre időpontot. :) Picit még játszanám ezt a metaforikus bújócskát. (Nem mondta senki, ipi-apacs.) Fél győzelem, hogy legalább már magamtól sikerült magam körbekeríteni. Ezt is megszenvedtem. Közben azért elkezdem sikálni a boncasztalt is.
Kitárulkozás... Hm... Tudom, hogy igazad van. Szia.

"Megtisztelő :) Ki tudja, pár év múlva nem az lesz-e főprofilom...

"Picit még játszanám ezt a metaforikus bújócskát. (Nem mondta senki, ipi-apacs.) Fél győzelem, hogy legalább már magamtól sikerült magam körbekeríteni."

Bizony így van, s ezzel abszolúte nincs is semmi baj; a megvillantott "horizont" nem elvárás, egyéni karakter dönti el a nyitást bármilyen síkon. Neked amúgy is olyan furcsa rezgészámú, (ön)őszinte és egyenes a beszéded még elkendőzött formájában is. Nem kell mindenkinek átlépni a "közönségesség" határát, ha nincs kellő belső motivációja." TZ


,,Nem kell mindenkinek átlépni a "közönségesség" határát, ha nincs kellő belső motivációja." :)) Belső motiváció az van, de ez édes-kevés egy kezdő tán két tucat verséhez, ha hiányoznak az alapok, az ujjgyakorlatok. Még ,,boldogítalak" benneteket egy darabig. ;) Mindent köszönök, előre is és utólag is. Ági

És ez nem csak duma. Valóban rengeteget tanulok a srácoktól (és Krisztitől is!). Jó, hogy van a DOKK. :))


0 komment , kategória: Általános

Nincsenek megjegyzések: