2008. június 16., hétfő

dokk-sokk

Voga-Turnovszky - Vegetatív lány (film 12/17)



Kavicsok
2006-07-29 21:36:04, Szombat
Módosítás Módosítás Törlés Törlés


András kritikája sokat segített. Még mindig nem vagyok elégedett, de ennyire futotta. Eredetileg a Svédcsavar pályázatra szántam a Kavicsokat, de nem igazán svédgyerekversnek éreztem a végeredményt. András se Takács Zsuzsára hivatkozott. :)) "Ajánlom figyelmedbe Mezey Katalin "Akár a rozsdás késeket" című versét, példaképpen, hogyan kellene egy ilyen típusú verset jól megírni. Mert neked ez valamiért még nem teljesen sikerült, de azt hiszem, közel vagy hozzá." Csak az utolsó mondatot írtam át.

Kavicsok

A szomszédba hoztak egy kocsi
sódert. Fél napom ráment, míg
találtam néhány formás kavicsot.
Nem bántam, hogy leégett a
hátam, tudtam, Tominak mindent
eladhatok. Tizet fizetett a sonkás
zsemlémért, ötöt az almáért, amit
amúgy is utálok, de mami szerint
kell a vitamin. Alig maradt pénze,
a kövekre nyolc jutott. Délután
rájöttem, igaza volt apának, mami
nem ért az üzlethez. Most is leszámolta
a nyolc forintot, amint Tomi anyja
kiabálni kezdett. Tomi legyen csak
boldog a kavicsokkal. Holnap pizzát
viszek, de abból már nem eszik.
Felárat is ígérhet, másnak adom el.




0 komment , kategória: Általános
:) Kavicsok
2006-07-30 17:34:01, Vasárnap
Módosítás Módosítás Törlés Törlés


Kavicsok = V :)))))

Imádom Andrást, Marcit, Marit és az egész világot! Jut eszembe ... Imit is, hisz ha ő nincs, Kavicsok sem lennének... :)


0 komment , kategória: Általános
Versmegálló - pályázat
2007-02-01 21:58:39, Csütörtök
Módosítás Módosítás Törlés Törlés



DOKK FAQ
Halmai Róbert: Vers- és fotópályázat
VersMegálló - Vers- és fotópályázat

A pécsi Művészetek Háza és a Café Bábel a VersMegálló program keretében vers- és fotópályázatot hirdet a "határtalan" városban.

,,Határtalanul" hívószóra várjuk költők, képző- és iparművészek olyan alkotásait, melyek az emberek vagy kultúrák közötti különbségek áthidalhatóságát, az egymással folytatott párbeszéd lehetőségeit mutatják be. Beküldhetőek olyan művek is, melyek Pécshez, a ,,Határtalan városhoz" kötődő valós vagy fiktív emlékeket, élményeket mesélnek el.

A zsűri által legjobbnak ítélt írásokból és fotókból áll össze a VersMegálló program köztéri kiállításának anyaga, az a 100 nagyméretű plakát, melyeken egy-egy vers (és annak idegennyelvű fordítása) valamint egy-egy fénykép kap helyet. E kortárs művészeti ,,tablók" Pécs forgalmas buszmegállóinak üvegvitrinjeiben kerülnek kihelyezésre előreláthatóan a Pécsi Országos Színházi Találkozó- és a Gasztronómiai Hetek idején, június hónapban.

A pályázatokat a pécsi Művészetek Háza címére postán (Művészetek Háza, 7621 Pécs, Széchenyi tér 7-8.) vagy e-mailen (info@pmh.hu) 2007. március 15-ig lehet beküldeni.

Egy pécsi buszmegálló


Feltételek:
- tematika: ,,Határtalanul"
- terjedelem: maximum 600 karakter (versek esetében)
- szerzőnként legfeljebb öt mű (vers vagy kép) küldhető be
- a képeket CD-re írva nagyfelbontású JPG formátumban várjuk
- amennyiben a verseket postai úton juttatják el hozzánk, kérjük a nyomtatott változat mellé floppin vagy CD-n mellékeljék a pályamunkákat RTF formátumban
- a borítékra írják rá: ,,Határtalanul"
- határidő: 2007. március 15.

Jutalmazás:
- közel százezer olvasó és látogató naponta
- a zsűri által legjobbnak ítélt három pályamű alkotója díjazásban részesül

A pályázatokat szakmai zsűri értékeli, az eredményről április végéig minden pályázót értesítünk.
A VersMegálló programról folyamatosan tájékozódni lehet a tavasszal útjára induló honlapon (www.versmegallo.hu - egyelőre: versmegallo.uw.hu), ahova az összes pályamű felhelyezésre kerül.

A program további részleteiről érdeklődni a 72/522-834-es telefonszámon vagy az info@pmh.hu email címen lehet.



0 komment , kategória: Általános
Rádiófelvétel
2007-04-13 22:00:12, Péntek
Módosítás Módosítás Törlés Törlés


Izgalmasan telt számomra az idei Költészet napja. Kedden délután Robi telefonált. Már maga a jelentkezése is meglepetés volt a javából, hát még amiért hívott, rádiófelvétel. Megijedtem, bevallom, mégis igent mondtam. Arra viszont nem számítottam, hogy csak ő vár a Petőfi utca sarkán lévő buszmegállóban. Vitustáncot kezdett járni a gyomrom azonnal, mert én úgy képzeltem, a VersMegálló pécsi nyertesei közül többen fogjuk elkísérni a stúdióba. B.Cs., a szerkesztő, igazán ért szakmájához, remek pszihológus, és jó fej is. A lényeg, hogy túléltem a 27 percnyi beszélgetést, felolvasást, sőt, a végére már élveztem is a riportalany szerepkört.
Azt azért bánom, hogy elfelejtettem megkérdezni, megkaphatnám-e az anyagot cd-n. Vasárnap éjjel kerül adásba, azt hiszem, lemaradok majd róla.

Feltöltötték viszont a fullra a farsangi találkozó hanganyagát. Meghallgattam magam. Hááát...
Még a bakim sem vágták ki. A felolvasósdit is gyakorolnom kell még...

Link

Este Larával mentünk el a fiatalok irodalmi estjére az IH-ba. Szenzációsak voltak. Nehéz választanom, mi is tetszett a legjobban. A két Halmai "vers-párbaj"-át kifejezetten élveztem. Maradandó élményt viszont Mester Zoltán Kereszt című novellája jelentette számomra. Ha én ültem volna Balogh Róbert székében, utolsónak hagytam volna Zoli művét. Szabályosan sértve éreztem magam nézőként, hogy visszarángattak a mába... Igaz, ha a Kereszt-tel fejeződött volna be az est, akkor pedig nem lehetett volna még jó darabig kirobbantani a székemből és a belső csendemből.




0 komment , kategória: Általános
Az irodalom fogságában
2007-04-15 21:28:09, Vasárnap
Módosítás Módosítás Törlés Törlés


Az irodalom fogságában

Egy órás magazinműsor napjaink irodalmáról, kortárs alkotók, művek bemutatásával, valamint szemezgetés az elmúlt századok legjelesebb, legszebb alkotásaiból.

Ma este 22 órakor adják le a felvételt a Rádió Aktív-on!

Link


0 komment , kategória: Általános

















VersMegálló ma
2007-06-27 09:19:00, Szerda
Módosítás Módosítás Törlés Törlés



Június 27. szerda, 19 óra
Hild-udvar (a Művészetek és Irodalom Háza udvara)
'HOZZÁTENNI A VILÁGHOZ'
Fiatal pécsi költők bemutatkozó estje
Verseiből olvas Getto Ferenc, Halmai Tamás, Nagy Gergely és Standovár Ágota
Rossz idő esetén a Művészetek és Irodalom Házában!

Pánikolok.

Belső remegéssel indult, mikor "fiatal költő" mivoltommal először szembesültem.
Lassan szétterjedtek, majd elcsitultak a hullámok, amint a relativitás elmélet tanulmányozását bevégeztem. Jött a nyakigvízben, meg a vaklátással fémjelzett állapot. Erre mi történik? Követ dobnak a langyosomba. Halmai Robi estére csak svédületeket vár tőlem.

Zabszem-effekt.

Ha hollónak öltözöm, az éjszakában láthatatlan is leszek?


0 komment , kategória: Általános

Nincsenek megjegyzések: