2008. június 23., hétfő

dokkoló költő vagy bolond

Quimby - Androidő


Még mindig keresgélek. Néha beütök egy-egy hívószót a gugliba. Most épp annyit, szia stando.
Érdekes találatok. Aranymosót játszom. Örülök.

3182.
2006.09.18 17:26
ip: 87.*.98.*
Stando: költő vagy bolond

Válasz erre költő vagy bolond

te azt mondod költő
én annyit csak bolond

kertésznek neveznéd
ki szélben szórja szét
a gondolat-magot

te kontrázol költő
én nevetek bolond

jó gazda gyomok közt
kutat disznóinak
hizlaló holnapot

te makacsul költő
én gyermekin bolond
A fenti posztra érkezett válaszok: Székely Szabolcs
3185.
2006.09.18 18:13
ip: 81.*.24.*
Székely Szabolcs: re: költő vagy bolond

Válasz erre
Előzmény
Szia stando,

nem tudom, nem tudom. Egyrészt tetszik a cím szerkezetének kettőssége (költő avagy bolond, illetve te költő vagy, bolond), ugyanakkor végtére laposkának érzem ezt az írást. Nekem eleve bajom van bármilyen költő/művész - bolond/őrült párhuzammal, most ne menjünk bele, hogy miért, de annyi felületes sztereotípia épül erre a toposzra, hogy az néha már fáj. De mindenképpen elkoptatott dolog a kettő összekapcsolása, és ehhhez a versed sem tesz hozzá. Az utolsó sor pedig kimondottan közhelyesre sikeredett.

Ami izgalmas benne, az a "jó gazda..." rész, ez tényleg érdekes, én ebbe bonyolódnék bele a helyedben.

2 megjegyzés:

akárki írta...

költő vagy kobold

a költő egy kobold
üresjáratra jár

királynak neveznéd
ki trónján osztja szét
palástnyi önmagát

te trónázott kobold
szavakopott költő

jó volna nyomok közt
eltévedni holnap
ahova elsodort

téged a kriptabolt
engem egy rossz bölcső

stando írta...

:) Nocsak! :) Születés és halál? Lélekvándorlás. Kóborló koboldok költőt játszanak? :) Tiszta Hernády. :) Amúgy tetszik a szövegelésed! Köszönöm. :)